+48 690 036 500  |  +48 32 413 15 55 logistyka@tvm.net.pl

COVIDOWE Q&A

    tu znajdziesz opis możliwych sytuacji związanych z koronawirusem – zapoznaj się z tym dokumentem!

Czy na izolacji/kwarantannie mogę pracować zdalnie?

Przebywając na kwarantannie/izolacji domowej możesz podjąć pracę zdalną, jeżeli nastąpiło takie uzgodnienie z pracodawcą.

Czy mogę podczas kwarantanny/izolacji wyjść po zakupy/wyprowadzić psa?

Nie. Przebywając na izolacji/kwarantannie masz zakaz opuszczania miejsca zamieszkania. Wyjątkiem jest sytuacja gdy musisz się udać na test diagnostyczny – tylko w tej sytuacji możesz opuścić miejsce zamieszkania. Za złamanie zakazu grozi kara w wysokości nawet 30 tyś zł.

Jeżeli masz psa i jesteś:

– na kwarantannie – poproś innego domownika o pójście na spacer z psem;

– na izolacji  – poproś o pomoc kogoś bliskiego (który nie mieszka z Tobą), sąsiada, kolegę czy koleżankę o pomoc.

Jeżeli nie masz nikogo takiego poszukaj w mediach społecznościowych wolontariuszy, którzy chętnie pomogą Ci w opiece nad zwierzęciem.

Czy przy okazji wyjazdu na test mogę zrobić zakupy?

Nie. Udając się na test (najlepiej własnym transportem) jesteś zobowiązany udać się wyłącznie do punktu, gdzie test zostanie wykonany i niezwłocznie powrócić do miejsca zamieszkania.

Czy muszę informować pracodawcę o kwarantannie/izolacji?

Tak. Przebywanie na kwarantannie/izolacji wiąże się z nieobecnością w pracy. Pracownik zobowiązany jest poinformować pracodawcę o nieobecności, jej przyczynie i czasie trwania.

Czy sanepid do mnie zadzwoni z informacją o kwarantannie?

Sanepid zobowiązany jest skontaktować się z osobą skierowaną na kwarantannę, jednak z uwagi na dużą liczbę przypadków może to się zdarzyć nawet ostatniego dnia kwarantanny. Dlatego obecnie w większości przypadków kwarantanna nakładana jest automatycznie (niezależnie od kontaktu pracownika sanepidu).

Sanepid może się kontaktować za pomocą dedykowanego komunikatu dotyczącego objęcia osoby kwarantanną dzwoniąc z numeru +48 22 25 71 145.  

Kiedy kwarantanna nakładana jest automatycznie (niezależnie od kontaktu z sanepidu)?

Kwarantanna nakładana jest automatycznie w następujących przypadkach:

– jeżeli osoba, z którą wspólnie zamieszkujesz, otrzyma pozytywny wynik testu diagnostycznego,

– jeżeli przekroczyłeś granicę zewnętrzną Unii Europejskiej,

– jeżeli otrzymałeś skierowanie na wykonanie testu diagnostycznego.

Czy dostanę decyzję o kwarantannie/izolacji?

Nie, obecnie sanepid nie wydaje decyzji. Obowiązek odbycia kwarantanny wprowadzany jest do systemu i zostanie udostępniony pracodawcy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

Jak mogę sprawdzić czy w systemie jest informacja, że zostałem objęty kwarantanną/izolacją?

Aby sprawdzić czy w systemie widnieje informacja o objęciu Cię kwarantanną/izolacją zaloguj się do Indywidualnego Konta Pacjenta (https://pacjent.gov.pl/)

Logowanie możliwe jest poprzez Profil Zaufany, e-dowód lub bankowość internetową (wybrane banki).

Test komercyjny – co się stanie gdy będę miał dodatni wynik?

Dodatni wynik testu komercyjnego traktowany jest tak samo jak pozytywny wynik testu ze skierowania przez lekarza/sanepid. Organ dokonujący testu wprowadza wynik do systemu i osoba jest automatycznie objęta izolacją.

Czy muszę instalować aplikację „Kwarantanna domowa”?

Jeżeli zostałeś skierowany/objęty kwarantanną wówczas zobowiązany jesteś zainstalować tę aplikację na swoim telefonie.

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytania związane z koronawirusem napisz: covid@tvm.net.pl .

Infolinia inspekcji sanitarnej: 22 25 00 115

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2020r.